Gratis elektronische bibliotheek

Vergeef Ons Onze Schulden - Ian Saint James

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 7,72
ISBN: 9789029068161
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Ian Saint James

Het beste pdf boek van Vergeef Ons Onze Schulden dat u hier kunt vinden

Omschrijving:

none

... 'En vergeef ons onze schulden'? Vergeving van onze zonden? Vergeving van onze letterlijke schulden? En verwachten we dat, als het er op aankomt, die schulden worden kwijtgescholden? Schulden hebben we waarschijnlijk allemaal ... PDF Vergeef Ons Onze Schuld, Zoals Ook Wij Vrgeven Onze ... ... . Schuld bij de bank, vanwege een hypotheek, of door gebruik van een credit card. En vergeef ons onze schulden 2 Het gebed. 7 minuten leestijd. Hoe is vergeving mogelijk? Laten we vooropstellen dat op deze vraag geen antwoord te geven is, dat ons het wonder der vergeving begrijpelijk maakt. Dat zou alleen kunnen, wanneer we de schuld eveneens begrijpelijk zouden kunnen voorstellen. Vergeef ons onze schulden, zoals ook wij hebben vergeven wie ons iets schuldig was. καὶ ἄφες ἡμῖν τὰς ἁμαρ ... Vergeef me mijn schulden - 2Doc.nl ... . Dat zou alleen kunnen, wanneer we de schuld eveneens begrijpelijk zouden kunnen voorstellen. Vergeef ons onze schulden, zoals ook wij hebben vergeven wie ons iets schuldig was. καὶ ἄφες ἡμῖν τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν, καὶ γὰρ αὐτοὶ ἀφίομεν παντὶ ὀφείλοντι ἡμῖν· Vergeef ons onze zonden, want ook wijzelf vergeven iedereen die ons iets schuldig is. Hierin bidden wij dat God ons onze schulden vergeeft, terwijl wij van onze kant ook onze schuldenaren vergeven. Gods vergeven is niet gelijk te stellen aan ons vergeven. Ons vergeven is geen voorbeeld voor Gods vergeven. Maar wel: Wij kunnen God niet bidden om vergeving, ... vergeef ons onze schuld (II) een onontwarbaar kluwen ... Maar de Heer heeft hem gestraft, op hem kwam de schuld neer, de schuld van ons allen. Gewillig liet hij zich mishandelen, geen woord kwam over zijn lippen. Hij hield zich stil, als een lam op weg naar de slachtbank, als een schaap onder de handen van scheerders. Vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren. Dat is: Wil ons, armen zondaren, al onze misdaden, en ook de boosheid, die ons altijd aanhangt, om des bloeds van Christus wil niet toerekenen, gelijk wij ook dit getuigenis Uwer genade in ons bevinden, dat ons ganse voornemen is onzen naaste van harte te vergeven. "Onze Vader, Die in de hemelen zijt, vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren." Een bijzonder gebed met een bijzondere belijdenis. "Vader U ziet hoe wij onze schuldenaren vergeven, vergeef ook ons onze schulden." Zonder de wetenschap dat er een genadig en barmhartig God is Die ons onze schulden vergeeft, is het ... Vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren Het Onze Vader. 11 minuten leestijd. De zonde uit beeld. De woorden uit de vijfde bede van het Onze Vader staan haaks op het geestelijk klimaat van onze tijd. Onze twintigste eeuwse cultuur heeft grote moeite met het begrip 'zonde'. Vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. Als we spreken over schuld, betekent dat ook denken aan onze ellende. Dat hebben wij al eerder gedaan in onze catechismus. Denkt u maar aan de Zondagen 2, 3 en 4, waarin deze zaken diep en grondig aan de orde komen. In die Zondagen ging het over de kennis van onze ellende ... Nieuws, Kredietcrisis, Schulden, Occupy Wall Street, Rolling Jubilee, Strike Debt, The People's Bailout - Damhert Vergeef ons onze schulden. 15 november hield Occupy Wall Street de telethon 'the People's Bailout' voor de aftrap van 'the Rolling Jubilee', een initiatief waarmee deze burgerbeweging schulden opkoopt om ze vervolgens kwijt te schelden. "Vergeef ons onze schulden": wat Jezus ons daarmee in elk geval leert, dat is om ons niet te verschuilen; ons niet te verstoppen achter ánderen of achter de omstandigheden, of wat dan ook. "Vergeef ons ónze zonden", vergeef mij wat ik verkeerd deed: dat is een gebed, mensen, van een dáder, en niet van een slachtoffer. "Vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren". Wie zich nog nooit lam geschrokken is van dat gebed, staat er misschien verder vanaf dan de boer die overwoog een paar woorden weg te laten....