Gratis elektronische bibliotheek

God in de stilte - Jan Naula

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 2001-08-04
BESTANDSGROOTTE: 12,67
ISBN: 9789023996088
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Jan Naula

Alle Jan Naula boeken die u van ons leest en download

Omschrijving:

Stilte fascineert mensen. Stilte ervaren is een emotie die diep raakt en inspireert. Velen zoeken bewust die stilte op in kloosters in Nederland of daarbuiten (Taizé). Wat is dat toch met die stilte? Wat zoeken mensen daarin? En heeft stilte met God te maken? ..De auteur, onder de indruk van de stilte en geboeid door bovengenoemde vragen, plaatst de huidige aandacht voor stilte in historisch perspectief. Hoe heeft de stilte in de geschiedenis van de christelijke geloofsbeleving gefunctioneerd? En: kan ik, kunnen wij daar iets mee? Nauta voert ons mee in zijn zoektocht naar de spirituele stilte-ervaring van Jan van Baal en de stilte van de stikdonkere nacht van Elie Wiesel. Maar ook Augustinus, Meester Eckhart en Henri Nouwen komen we tegen. Na de `getuigen van de stilte´ gaat hij in op allerlei theologische vragen. De vragen rond Gods aanwezigheid of verborgenheid. De vraag naar de werkelijkheid en de ervaarbaarheid van God. Tenslotte wordt kort stilgestaan bij de vraag op welke wijze in de praktijk van het christenzijn en het kerkzijn de stilte een rol speelt of kan spelen.

... het echte Kerstfeest te maken ook, de geboorte van God als licht in de duisternis ... stilte, stil - debijbel.nl - Nederlands Bijbelgenootschap ... . De komst van het kind in zwakte en kwetsbaarheid. Het begin van de ellende. Zo schreef Verweij: "God is in de stilte. Jazeker. Soms kun je Hem zien, horen, opmerken, voelen, herkennen, zelfs in de mensen die je ontmoet. Veel vaker niet. Maar ik blijf zoeken. Hardnekkig blijf ik geloven. Vrolijk blijf ik zaadjes strooien, woorden delven, reiken naar de hemel. Want ik geloof in kiemkracht. En God is goed. Dat mag ... In de stilte met God ( ... Blog van de week | 'God is in de stilte' - EO Visie ... . Want ik geloof in kiemkracht. En God is goed. Dat mag ... In de stilte met God (19 reacties) Geplaatst op donderdag 4 oktober 2012, 12:06 door Dirk A A 'Het gaat goed met mij, maar ik heb het wel erg druk.' Wanneer je aan mensen vraagt hoe het met ze gaat, zullen ze vaak dat antwoord geven. Ik wil u vragen met deze vraag eens een poosje de stilte in te gaan, de stilte met God. De gewijde schrijver geeft dus met deze paradox aan, dat de stilte niet leeg is maar gevuld met Gods aanwezigheid. 'De stilte beschermt het mysterie' [2], het mysterie van God. De Schrift nodigt ons uit om in die stilte binnen te gaan als we God willen ontmoeten. De stilte van God (Paperback). Iedere gelovige kent het: je ervaart een periode God niet.Ook veel mensen in de Bijbel, onder wie Jezus, en lateregrote... De televisie gids leerde mij dat er een nieuw programma kwam 'op zoek naar God'. Nu staat er op mijn bucket list een week vertoeven in een klooster en ervaren wat stilte is en dat is juist waar dit programma ook over gaat. Mijn interesse was gewekt. Vijf dames, presentatrice en actrice Lieke van Lexmond, topmodel Kim Feenstra, socialite Christina Curry, actrice Sanne Vogel en punkrock zangeres ... Over het ervaren van een verborgen God in de stilte wordt al sinds de 4e/5e eeuw geschreven. In drie avonden willen we met elkaar in gesprek gaan met behulp van 'getuigen van de stilte', mensen die nadachten over stilte, haar beoefenden of haar ervoeren. 7000 mensen zijn erin Israel, die ookal spreekt de hele wereld tegen, tòch het geloof behouden. 7000 mensen zijn er, die nooit meer niet kunnen geloven, omdat ze ook in de stilte na de storm Gods stem hebben verstaan… de stille stem in 't hart. De mooiste gedichten over stilte staan op GedichtenStad.nl, maar alleen de allermooiste en beste gedichten over stilte! In de stilte komt ons onrustige hart tot bedaren. (Anselm Grün) Vanuit de stilte de wereld in. Doof de kaarsvlam. Sluit af met een eigen gebed of bid: Ik belijd mijn zonden. Neem mijn boosheid en mijn spijt. Raak uw vreugde aan mij kwijt. Bestel het ebook God stijdt voor ons in de stilte - Ex 14 (B) God strijdt voor ons in de stilte Exodus 14:5-18 Mattëus 26:62-63a 'De Heer zal voor u strijden en gij zult stil zijn.' (Ex. 14:14) 1. Vrij zijn Je bent vrij - zo las ik laatst - Je bent vrij om de allerbeste te worden, als slaaf van je eerzucht. De stilte van God. Ik heb ooit een opleiding SPW gedaan (en afgerond). Tijdens de afsluiting van een schooljaar ging ik met een aantal klasgenoten wat drinken in een cafe. Ik weet niet heel veel meer uit die tijd, maar ik weet nog wel dat op een of andere manier in de klas duidelijk was geworden dat ik een christen ben. N.a.v. " De stilte van God" (Reinier Sonneveld) Is het nodig dat het christelijk geloof verdedigd wordt? Om mij heen zie ik steeds meer aandacht voor apologetiek. Ik ben daar niet gelukkig mee. Naa...