Gratis elektronische bibliotheek

De liefde, de vervulling der wet - G.P.P. Burggraaf

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 2001-01-01
BESTANDSGROOTTE: 5,52
ISBN: 9789076100487
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: G.P.P. Burggraaf

Veel plezier met het gratis lezen van De liefde, de vervulling der wet G.P.P. Burggraaf epub boeken

Omschrijving:

De liefde, de vervulling der wet is een boek van G.P.P. Burggraaf

...s heeft afgedaan. Nee, in het Grieks staat: doeleinde ... Liefde is de vervulling van de wet - Sabbatvierende Christenen ... . D.w.z. in Hem vindt de wet zijn vervulling. Hij is volmaakt gehoorzaam aan de wet en doet dat in de plaats van zondaren, die het daarin zo vaak laten afweten. Neem je ... Vervulling van de wet is niet alleen liefde voor de naaste. Het is liefde voor God als eerste en vandaaruit liefde voor de naaste volgens de geboden die de enige God ons gegeven heeft. 5. Liefde en gehoorzaamheid horen bij elkaar. Vervu ... bol.com | De liefde, de vervulling der wet, G.P.P ... ... . 5. Liefde en gehoorzaamheid horen bij elkaar. Vervulling van de wet betekent ook dat je al meer uit liefde volgens Gods wet wilt gaan leven. De liefde berokkent uw naaste geen kwaad, dus de wet vindt zijn vervulling in de liefde. Romeinen 13:10 | NBV | wet liefde naaste Lees dit hoofdstuk online, klik hier om het hoofdstuk te lezen. "Daarom is de liefde de vervulling der wet" (Romeinen 13:10) Gods karakter is gerechtigheid en waarheid. Dit is ook de aard van Zijn Wet. De dichter van de Psalmen zegt; "Uw wet is waarheid" (Psalm 119:142) "Al uw geboden zijn gerechtigheid" (Psalm 119:172) De apostel Paulus zegt;(Romeinen 7:12) "Zo is dan de wet heilig, en ook ... De liefde doet de naaste geen kwaad; daarom is de liefde de vervulling der wet." (Ro 13:8-10 NBG51) De liefde is dus de vervulling van de wet en de grootste geboden zijn het liefhebben van god en onze naaste. Nu moet u niet denken dat onze naaste alleen onze ongelovige medemens is. De liefde doet de naaste geen kwaad; daarom is de liefde de vervulling der wet. Romeinen 13:10 | NBV. NBG | wet naaste. Het wezenlijke van de liefde is niet dat wij God hebben liefgehad, maar dat hij ons heeft liefgehad en zijn Zoon heeft gezonden om verzoening te brengen voor onze zonden. 10 De liefde doet de naaste geen kwaad; daarom is de liefde de vervulling der wet. 11 Gij verstaat immers de tijd wel, dat het thans voor u de ure is om uit de slaap te ontwaken. Want het heil is ons nu meer nabij, dan toen wij tot het geloof kwamen. De liefde doet de naaste geen kwaad; daarom is de liefde de vervulling der wet. NBG51: NBG-vertaling 1951 . Vertaling. Annuleren. Bijbeltaal Nederlands. Wijzig Taal {{#items}} {{local_title}} 10 De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet. 11 En dit zeg ik te meer, Efez. 5:14. 1 Thess. 5:6. dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij eerst geloofd hebben. 12 1 Thess. 5:5. 10 De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet. 11 En dit zeg ik te meer, dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij eerst geloofd hebben. 12 De nacht is Romeinen 13:8-14. 8Â Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld. 9Â Want: 'Pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, zet uw zinnen niet op wat van een ander is' deze en alle andere geboden worden samengevat in deze ene uitspraak: 'Heb uw naaste lief als uzelf.' 10Â De liefde berokkent uw naaste geen kwaad, dus de wet ... Home » webshop » bladmuziek (pdf) » Zo is dan de liefde de vervulling der wet : voor gemengd koor / Jitze Nicolai. Zo is dan de liefde de vervulling der wet : voor gemengd koor / Jitze Nicolai Kenmerken Christus, de vervulling der wet. De Bijbel is niet een boek dat je zomaar even van kaft tot kaft leest. Het kan lastig zijn om je weg door de Bijbel te vinden, als je niet weet wat zich wanneer heeft afgespeeld. Deze site kan je helpen om de Bijbel beter te leren kennen. Ontdek de bron van vrede, het Woord van God: Bijbelstudie 001 - Christus ... Zo is dan de liefde de vervulling der wet." Romeinen 13:8-10. Meer verzen (Liefde) "Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft, Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden) In de Romeinenbrief brengt Paulus liefde in verband met de wet, waarbij hij aantoont dat ze de som is van alle plichten: Romeinen 13:8-10 Zijt niemand iets schuldig dan elkander lief te hebben; want wie de ander liefheeft, ... daarom is de liefde de vervulling der wet. ... — hij vervult zijne plichten met liefde, met opgewektheid en toewijding, met lust; (bijb.) de liefde is de band der volmaaktheid; de liefde is de vervulling der wet; — de christelijke liefde, de liefde tot den naaste, die van den christen geëischt wordt; — iets met den mantel der liefde bedekken, toegevend zijn voor de gebreken en ... Want de geboden: gij zult niet echtbreken, gij zult niet doodslaan, gij zult niet stelen, gij zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in di...