Gratis elektronische bibliotheek

Wat de bijbel ons vertelt - God maakt alles nieuw - Kees de Kort

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 7,62
ISBN: 9789061265245
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Kees de Kort

Kees de Kort Epub boeken van Wat de bijbel ons vertelt - God maakt alles nieuw zijn voor u beschikbaar na registratie op onze website

Omschrijving:

Het verhaal waarin God alles nieuw maakt. Boekje op klein formaat.

...s over ... In onze dagelijkse podcast 'Dagvers' lezen we uit Exodus en willen we je na laten denken over de vraag: waar zie jij in deze tijd Gods ... Top Honderd | Wat de bijbel ons vertelt - God maakt alles ... ... ... Er is wereldwijd veel belangstelling voor het bijbelplatform debijbel.nl en de app Mijn Bijbel van het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG). Vanwege die internationale belangstelling is een nieuw digitaal systeem ontwikkeld voor debijbel.nl. De Bijbel online lezen doe je op debijbel.nl. Met debijbel.nl brengen het Nederlands Bijbelgenootschap en het Vlaams Bijbelgenootschap de Bijbel dichtbij. Op deze website vind je de Nieuw ... bol.com | Wat de bijbel ons vertelt - Jakob en Esau ... ... .nl. Met debijbel.nl brengen het Nederlands Bijbelgenootschap en het Vlaams Bijbelgenootschap de Bijbel dichtbij. Op deze website vind je de Nieuwe Bijbelvertaling (NBV), de Bijbel in Gewone Taal (BGT), de Herziene Statenvertaling (HSV) en vele andere vertalingen. Christenen geloven dat in de Bijbel Gods leer staat, die hen door het leven moet leiden. De Bijbel begint met het ontstaan van de wereld en eindigt met een voorspelling voor de toekomst. Ook al ziet de Bijbel er als één boek uit, de Bijbel is eigenlijk een verzameling van 66 boeken die door verschillende mensen en in verschillende tijden zijn geschreven. Uiteindelijk verschenen er 28 deeltjes in de reeks Wat de Bijbel ons vertelt. Ze werden in 1992 gebundeld tot de Kijkbijbel . Er zijn 3 miljoen exemplaren verkocht alleen al in Nederland en de boekjes werden in zo'n 100 talen vertaald. 22 Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, 23 maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft. 24 Wie zal mij, ... 27 God, die ons doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen. 21:1-5. Jehovah belooft om alles nieuw te maken. 'Een nieuwe hemel': Een nieuwe regering die rechtvaardige omstandigheden op aarde tot stand zal brengen 'Een nieuwe aarde': Een mensenmaatschappij die zich aan Gods bestuur onderwerpt en naar zijn rechtvaardige normen leeft 'Alles nieuw': Al het lijden, zowel fysiek, mentaal als emotioneel, zal plaatsmaken voor de mooie herinneringen ... De bijbel geeft niet alleen een waar verslag over wat er in het verleden is gebeurd, maar vertelt ook wat er in de toekomst zal gebeuren. Mensen kunnen de toekomst niet voorspellen. Daarom weten wij dat de bijbel van God afkomstig is. Wat de bijbel ons vertelt. Bartimeüs . God maakt alles nieuw. God maakt alles nieuw . Jakob en Esau . Jezus en de storm . Jezus is geboren . Uitgevers Nederlands Bijbelgenootschap. Top 33. De vlinderkamer Souvenir Heerlijk duurt het langst Dikkie Donderkopje wordt groot In hechtenis Mijn moeders strijd. Alles wat u ooit gemaakt heeft. en de hoop die in ons hart leeft, brengt ons elke dag geluk. Maar dat u in al uw grootsheid. van ons houdt en naar ons omkijkt, maakt ons onbeschrijflijk blij — voor nu en voor altijd. 12 Vertelplaten, WAT DE BIJBEL ONS VERTELT: BARTIMEÜS, Kees de Kort. Te gebruiken als er geen beamer is. Bijvoorbeeld een zondagsschool onder de mangoboom naast lokaal kerkje, of in een vluchtelingenkamp. Het begin van de Bijbel vertelt ons dat God de hemel en de aarde geschapen (uit niets gemaakt) heeft: zon, maan, sterren, de aarde, bomen, planten, vogels, vissen en ten slotte, als kroon op de schepping, de mens. Het doel van de schepping is dat alles tot eer van God leeft. In het ... Het oude zondige leven maakt plaats voor een nieuw leven in ... wat de bijbel ons vertelt, reeks. wat de bijbel ons vertelt, reeks. reeks. Wat de bijbel ons vertelt. Werken. Bartimeüs . God maakt alles nieuw. God maakt alles nieuw . Jakob en Esau . Jezus en de storm . Jezus is geboren . Personen Kees de Kort, K. de Kort. NUR Codes (sub) 210 Non-fictie kinderboeken ... De Bijbel maakt veel duidelijk over Wie God is, de bedoeling die Hij met mensen heeft, het optreden van Jezus op aarde, en over nog veel meer. Ook al zijn de verschillende Bijbelboeken lang geleden geschreven, God wil ons door middel van de Bijbel nog steeds persoonlijk aanspreken. Kijk eens wat de Bijbel daarover zegt. Mensen verschillen op een unieke manier van al het andere dat God gemaakt heeft. Volgens de Bijbel heeft God ons gemaakt om op hem te lijken, om zijn persoonlijkheid te weerspiegelen (Genesis 1:27). Verder zegt de Bijbel dat mensen een vriend van God kunnen worden (Jakobus 2:23). De evolutie theorie is een uitweg van de mens om Gods bestaan te ontkennen! Wat er gebeurt met de mens die nimmer met het evangelie is bereikt en ook daarvan geen kennis had kunnen nemen, dat is iets wat wij aan God dienen over te laten. De Bijbel licht misschien iets op in Openbaring 20-1-6, maar het blijft duister....