Gratis elektronische bibliotheek

De TABERNAKEL - Paul C. Jong

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: februari 2018
BESTANDSGROOTTE: 8,78
ISBN: 1230002160177
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Paul C. Jong

U vindt hier de pdf van het boek De TABERNAKEL

Omschrijving:

Hoe kunnen we de waarheid die verborgen ligt in de Tabernakel, uitvinden? We kunnen het antwoord op deze vraag slechts kennen en begrijpen als we het evangelie van het water en de Geest kennen, de echte inhoud van de Tabernakel.De blauwe, paarse en dieprode wol en het getweernde linnen dat getoond wordt in de poort van de voorhof van de Tabernakel, tonen ons de werken van Jezus Christus in de tijd van het Nieuwe Testament, die de mensheid gered heeft. Zo zijn het Woord van het Oude Testament en het woord van het Nieuwe Testament nauw met elkaar verbonden, zoals getweernd linnen. Maar helaas is deze waarheid te lang verborgen gebleven voor iedere zoeker van de waarheid in het Christendom.Toen Jezus Christus naar deze aarde kwam, werd Hij van Johannes gedoopt en Hij vergoot zijn bloed aan het Kruis. Zonder het evangelie van het water en de Geest te begrijpen en erin te geloven, kan niemand ooit de waarheid vinden die in de Tabernakel geopenbaard wordt. We moeten nu deze waarheid van de Tabernakel leren en erin geloven. We moeten ons allen deze waarheid die getoond wordt in de blauwe, paarse en dieprode wol en het getweernde linnen van de poort van de voorhof van de Tabernakel realiseren en erin geloven.

...en het leven met de Heere Jezus Christus ... De Tabernakel ... ... De tabernakel (Hebreeuws: מִשְׁכַּן, mishkān), ook wel de tent der samenkomst genoemd, was volgens de Hebreeuwse Bijbel een verplaatsbare tent die dienstdeed als plaats van aanbidding voor de Israëlieten en symbool stond voor Gods verblijf in hun midden. Het verhaal in de Bijbelboeken Exodus, Leviticus en Numeri verhaalt hoe de tent werd vervaardigd en in gebruik genomen ... Fig. Tabernakel, voorhof en legerkamp ... De tabernakel in de tijd van Mozes | Bijbellessen voor ... ... ... Fig. Tabernakel, voorhof en legerkamp. Het Nederlandse woord 'tabernakel' is afgeleid van het Latijnse woord "tabernaculum", dat in de Latijnse Vulgaatvertaling van de Bijbel wordt gebruikt en dat "hut" of "tent" betekent (vgl. Ps. 78:60). De tabernakel was het "huis van God" (Richt. 18:31). De Tabernakel en toebehoren worden in Exodus twee malen beschreven, in de hoofdstukken 25 -27 en in ... Ze konden de tabernakel meenemen als ze van de ene plaats naar de andere gingen. Jehovah zei: 'Zeg tegen het volk dat ze zo veel mogen geven als ze willen. Zo kunnen ze helpen bij het maken van de tabernakel.' De Israëlieten gaven goud, zilver, koper, edelstenen en sieraden. In de Katholieke Kerk is een tabernakel (ook wel sacramentshuis genoemd) een, meestal rijk versierde, brandwerende kluis op ...