Gratis elektronische bibliotheek

De psalmen / Berijming 1773 - Johannes Eusebius Voet

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 2015-09-07
BESTANDSGROOTTE: 7,73
ISBN: 9789057192210
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Johannes Eusebius Voet

Het beste pdf boek van De psalmen / Berijming 1773 dat u hier kunt vinden

Omschrijving:

Het bijbelboek De Psalmen bestaat uit 150 liederen. Gelovigen verwoorden hun geloof, twijfel en emoties op een zodanige wijze dat ze herkenbaar zijn voor alle gelovigen door de eeuwen heen. De kerkgeschiedenis kent naast vertalingen van het bijbelboek De Psalmen ook vele berijmingen. In de Souterreeks verschijnen oude berijmingen van de Psalmen om te lezen, te overdenken of te vergelijken. In dit deel de berijming van 1773.

... psalmen; van 't gejuich weergalmden onze landen ... Psalm 8 ... . Zo ook de berijming die in 1773 door de commissie aangeboden werd aan de Staten Generaal en de naam "Statenberijming" kreeg. Om te beginnen zijn er enige psalmverzen die een remonstrantse geest ademen. We denken bijvoorbeeld aan het vierde vers van psalm 1. "De Heer' toch slaat der mensen wegen gâ, en wendt alom het oog van Zijn genâ, De Psalmberijming van 1773 is een nog altijd veel gebruikte berijming die in 1773 op last van de Staten-Generaal is ingevoerd. De berijming is gemaakt op de melodieën van d ... Psalm 8 ... . De berijming is gemaakt op de melodieën van de Geneefse psalmen.Vaak werden aan de bundel "Eenige gezangen" toegevoegd. De uitgave "Psalmen en gezangen voor de Ned.Herv. Kerk" uit 1938 heeft er daarvan 12, aangeduid met hoofdletters A t/m L. De kerkgeschiedenis kent naast vertalingen van het bijbelboek De Psalmen ook vele berijmingen. In de Souterreeks verschijnen oude berijmingen van de Psalmen om te lezen, te overdenken of te vergelijken. In dit deel de berijming van 1773. De 150 psalmen in de berijming-1773. Psalm 149 (berijming 1773) Vers 1: Looft, looft den HEER, dien, onbedwongen, De kerkgeschiedenis kent naast vertalingen van het bijbelboek De Psalmen ook vele berijmingen. In de Souterreeks verschijnen oude berijmingen van de Psalmen om te lezen, te overdenken of te vergelijken. In dit deel de berijming van 1773. Psalmen in de berijming van 1773 1e druk is een boek van Els Hofman uitgegeven bij Jongbloed. ISBN 9789065394101 In 2010 kwam de Herziene Statenvertaling uit. Dit psalmboek is een vernieuwde uitgave van de vertrouwde Psalmen in de berijming van 1773. De uitgave is nu voorzien van een soepele band.Psalmen berijming 1773 bevat alle Psalmen in de berijming van 1773 met daarbij:* Enige Gezangen (12)* De drie Formulieren van Enigheid* De drie klassieke geloofsbelijdenissen* De liturgie (christelijke gebeden en formulieren kerkelijke handelingen)* Het ... Wij willen u aanmoedigen de psalmen van De Nieuwe Psalmberijming binnen uw kerkelijke gemeenschap te zingen, uit te voeren, teksten af te drukken en/of liedteksten te projecteren. Wij verwachten wel dat u een CCLi Licentie heeft afgesloten. Voor meer informatie CCLi Benelux. Gebruik voor deze psalm liednummer 7133398 bij uw rapportage aan CCLi. Maar ondertussen omarmen ze wel de berijming van 1773, terwijl bepaalde psalmen van deze berijming minder dicht bij de grondtekst staan dan andere berijmingen. Bij ons in de gemeente worden beide berijmingen gebruikt en wordt bij elke psalm gekeken welke het dichtst bij de grondtekst staat. De Nieuwe Psalmberijming is een initiatief van de stichting Dicht bij de Bijbel. In 2014 is de stichting gestart met het berijmen van alle psalmen en ondertussen staan alle 150 psalmen op de website. Op dit moment wordt er gewerkt aan de laatste revisieronde. De planning voor deze revisieronde is als volgt: Wij willen u aanmoedigen de psalmen van De Nieuwe Psalmberijming binnen uw kerkelijke gemeenschap te zingen, uit te voeren, teksten af te drukken en/of liedteksten te projecteren. Wij verwachten wel dat u een CCLi Licentie heeft afgesloten. Voor meer informatie CCLi Benelux. Gebruik voor deze psalm liednummer 7066955 bij uw rapportage aan CCLi. Maar als je goed gaat kijken en vergelijken, is de poëtische krach...