Gratis elektronische bibliotheek

Waarom laat God het toe - Wilder S, A.E.

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 1999-07-01
BESTANDSGROOTTE: 3,55
ISBN: 9789057980015
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Wilder S, A.E.

Wilder S, A.E. Epub boeken van Waarom laat God het toe zijn voor u beschikbaar na registratie op onze website

Omschrijving:

Veel mensen lijden. Vaak is iemand het slachtoffer van onmenselijke omstandigheden, die hem uit het lood dreigen te slaan, Telkens rijst dan de angstige vraag hoe God - als Hij bestaat - zoveel moeite en onrecht kan laten voortbestaan. De mensheid is gevangen in lijden door onrecht, ziekte en allerlei achtervolging. Het leven is doordrenkt van bloed en tranen. Bestaat er een goede God? Wat moeten we dan denken van de gruwelijkheden van oorlog en ziekte? Waar komt het kwaad vandaan en waarom grijpt God niet in? Wat is nog de zin van het leven? Dit boek laat zien dat er goede antwoorden zijn op al deze vragen en maakt duidelijk dat het leven wel degelijk zin heeft.

...nslagen in uw leven….ongeluk, ziekte en tenslotte de dood… ... Waarom staat God lijden toe? - EO Visie ... ..Om op deze vraag een correct antwoord te kunnen geven, dan dienen wij te luisteren wat God zelf zegt, en dat staat enkel in de Bijbel. Het kwaad kwam op aarde toen Satan de eerste leugen vertelde. Satan was eerst een volmaakte engel, maar 'hij hield niet vast aan de waarheid' (Johannes 8:44). Hij ging verlangen naar de aanbidding die alleen God mag krijgen. Satan loog tegen de eerste vrouw, Eva, en kreeg haar zover d ... Waarom laat God kwaad en ellende toe? — Watchtower ONLINE ... ... . Satan loog tegen de eerste vrouw, Eva, en kreeg haar zover dat ze hem gehoorzaamde in plaats van God. Waarom laat God het toe (Bindwijze overig). Veel mensen lijden. Vaak is iemand het slachtoffer van onmenselijke omstandigheden, die hem uit het lood... 2 Waarom laat God lijden toe? Als Jehovah God almachtig, liefdevol, wijs en rechtvaardig is, waarom is er dan zo veel haat en onrecht in de wereld? Hebt u zich dat ook weleens afgevraagd? 3, 4. (a) Waaruit blijkt dat het niet verkeerd is om te vragen waarom God lijden toelaat? (b) Wat vindt Jehovah van slechtheid en lijden? Waar is God en waarom laat Hij het toe? Planken vol boekwerken zijn aan het antwoord van deze vraag besteed. Zo schreef C.S. Lewis ten aanzien van het persoonlijk lijden een boekwerkje dat heet: ´Gods Megafoon´. Hierin zegt hij dat God in de natuur tot de mens fluistert, ... Stuurt God het kwaad, laat Hij het toe? En waarom? Om de mens te straffen, om zijn aandacht te krijgen, om zijn geloof te testen? Gaat u mee op reis door de Bijbel? God kan moeilijkheden toelaten, zelfs sturen, om te zien wat er in ons hart is, of we ook in de moeilijkheden ons vertrouwen op Hem stellen. Gemeente van Jezus Christus, 1. Waarom stel je de vraag? Meestal duurt het niet zo heel lang of de vraag komt op tafel als je het over God hebt: 'Als jullie dan geloven dat er een God is, waarom laat Hij dan zoveel lijden toe in de wereld?' Je kunt merken dat iemand erover struikelt… Het is Gods grote plan om deze schepping en ons als mensen weer van het lijden te verlossen. Er zal een moment komen waarop 'God alle tranen van de ogen zal afwissen; de dood zal niet meer zijn, noch rouw, ... Waarom laat God lijden toe? Search for: Blog at WordPress.com. Waarom laat God dit toe? (31 reacties) Geplaatst op vrijdag 8 september 2017, 15:08 door Dirk A A. Toen ik de verschrikkelijke verwoestingen zag, die de orkaan Irma had aangericht op Sint-Maarten, vroeg ik me af: 'Waarom laat God dit toe?' Er zullen toch zeker christenen zijn geweest die de Heere gesmeekt hebben om bescherming van het eiland… God laat het kwaad in de wereld toe omdat Hij het bestrijden daarvan aan de mens overlaat. Dat doet Hij niet om er zelf makkelijk van af te komen of om het de mens moeilijk te maken, maar omdat Hij niet anders kan: God heeft de mens namelijk niet als een soort willoze robot willen scheppen, maar als individuen met een vrije wil. God beïnvloedt onze geesten blijkbaar wel op de achtergrond, maar dwingt ons nooit en laat ons vergaand vrij. Dat is in elk geval onze ervaring: we merken dat we stomm...