Gratis elektronische bibliotheek

Het leven van Mohammed - Étienne Dinet

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 8,35
ISBN: 9789036609234
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Étienne Dinet

Veel plezier met het gratis lezen van Het leven van Mohammed Étienne Dinet epub boeken

Omschrijving:

none

...s die geschreven: Mohammed en het ontstaan van de islam ... Mohammed (± 570-632) - De profeet en de islam | Historiek ... . Het leven van Mohammed. Oorspronkelijke titel: Auteur: Ibn Ishaak Vertaald door: Wim Raven Uitgever: Bulaaq, Amsterdam. ISBN 90-546 0056 x 288 pagina's Een eeuw na Mohammeds dood in 632 circuleerden er honderden verhalen over zijn leven: sommige stichtend, andere met een politieke pointe, weer andere alleen maar onderhoudend. Er wordt in Het leven van Mohammed verhaald over Mohammeds jeugd in Mekka en de eerste tekenen van zijn profeetschap, van koranopenbaringen, de vervolging van vroege moslims door hun stam, zijn wanhoop en zijn emigratie naar Medina, waar hij een staat sticht; de veldslagen tegen Mekka, de afrekening met de joden, haremproblemen, de verbreiding van de islam in Arabië en ten slotte de dood van ... Mohammed werd geboren in het jaar 570 in Mekka. Zij ... Mohammed - Wikikids ... ... Mohammed werd geboren in het jaar 570 in Mekka. Zijn vader was toen al overleden en toen Mohamed zes jaar was, stierf ook zijn moeder. Hij groeide vanaf die tijd als wees op in armoedige omstandigheden. Hij woonde eerst bij zijn grootvader en later bij zijn oom Aboe Talib.Lees nu de tekst in het kader hieronder. Van zijn thuisbasis Louisville tot zijn eigen Muhammad Ali Center. Dit is het leven van Ali in tien ronden. Het leven van Mohammed Mohammed werd in Mekka geboren in het jaar 570 na Chr. Zijn naam betekent: de geprezene. Hij was erg arm. Zijn jeugd was slecht. Zijn vader heeft hij nooit gekend en zijn moeder overleed toen hij een klein kind was. Hij werd achtereenvolgens opgevoed door zijn grootvader en zijn oom: Aboe Talib. Achter het Verhaal: Het leven van Mohammed B. Podcast In Achter het Verhaal gaat presentator Kevin Goes in gesprek met de makers van onze journalistieke producties en samen gaan ze op zoek naar de ... We lezen het levensverhaal van Mohammed zoals de moslims die geloven. De teksten in de kaders zijn ontleend aan 'Het leven van Mohammed, de vroegste Arabische vertellingen' van Ibn Ishaak. Hiernaast zie je hoe de engel Gabriel aan Mohammed de Koran komt openbaren. Mohammed (vrede zij met hem) is een uiterst bijzonder persoon, die in een relatief kort tijdsbestek ontzettend veel heeft gedaan en bereikt in zijn leven. Hij predikte de laatste religie, stichtte de meest rechtvaardige staat, spreidde de meest verheven morele gedragscode tentoon en bracht tal van sociale en politieke verbeteringen én een ware revolutie teweeg. Mohammed kreeg in 610 op de berg Hira in Mekka de boodschap dat er maar één god is: Allah. Die boodschap moest hij aan alle mensen doorgeven. Mohammad Ibn Ishaq Ibn Yasar, (Arabisch: محمد بن إسحاق), of Ibn Ishaak (704 - 767-770 was een moslim historicus en is bekend geworden doordat hij mondelinge overleveringen over Mohammed samenvoegde tot zijn eerste biografie, Sirat Rasul Allah (Het leven van Allahs Boodschapper). Tijdens het leven van de profeet was gebleken dat Ali bereid was te sterven voor zijn leider en vele moslims zagen hem om die reden als geschikte opvolger. Daarnaast was het voor velen van hen belangrijk dat de opvolger van Mohammed een direct familielid was. Het leven van Mohammed is een driedelige BBC-serie, die vertelt over het leven van de profeet en hoe de geloofsovertuiging is ontstaan. De islam is een van de grootste religies ter wereld. Presentator Rageh Omaar vertelt in de serie over de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van Mohammed, zoals zijn vlucht uit Mekka en het opstellen van de Grondwet van Medina. De presentator wordt ......