Gratis elektronische bibliotheek

Islam en de bijbel - H.G. Koekkoek

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 1998-01-01
BESTANDSGROOTTE: 9,52
ISBN: 9789070700225
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: H.G. Koekkoek

U kunt het boek Islam en de bijbel downloaden in pdf epub formaat na gratis registratie

Omschrijving:

Paperback. 116pp.

...telijke kerken hebben een iets langere lijst) ... Islam en christelijk geloof - overeenkomsten en ... ... .Die verzameling bestaat uit twee delen: het eerste deel is het heilige boek van de Joden, het tweede deel is een aanvulling op dat heilige boek door de christenen.Samen met het eerste boek vormt deze verzameling het heilige boek van de christenen. In de islam wordt van Allah gesproken wat eigenlijk niets meer is dan de vertaling van God in het Arabisch. Beide geloven hebben een heilig boek Daarbi ... Wat zegt de Bijbel over de islam? - Bijbels Optiek ... . Beide geloven hebben een heilig boek Daarbij hebben ook beide geloven een eigen heilig boek, waarvan gezegd wordt dat daarin het Woord van God te vinden is. Bij de christenen is dit de Bijbel en de moslims hebben de Koran. Het ontstaan ... Islam en christelijk geloof, Bijbel en Koran, zeggen in woorden op veel punten hetzelfde over God. Toch hebben de meeste begrippen in de islam uiteindelijk een andere betekenis. Het verschil zit niet in het woord dat veel moslims voor God gebruiken: 'Allah'. Angst is niet nodig voor een kind van God wat dagelijks leeft met de Heer en vast houdt aan Gods beloften in Zijn Woord. De Bijbel zegt zelfs dat de volmaakte liefde van Jezus alle vrees verdrijft. Lees 1 Joh.4:18 "De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. De islam (Arabisch: اسلام (islām) of الإسلام (al-islām), Nederlands: onderwerping) is een monotheïstische godsdienst en een van de drie grote(re) zogenoemde abrahamitische religies.Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave (aan God) of onderwerping en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam zich overgeeft aan Gods wil en wetten. De Bijbel vertelt ons dat God de mens heeft geschapen naar zijn beeld: Het is de bedoeling dat wij God kennen, liefhebben en eren als een kind zijn vader. Heilig Boek Moslims geloven dat God via de engel Gabriël in de periode van 610-632 AD boodschappen aan Mohammed dic...