Gratis elektronische bibliotheek

Bidden In De Stilte Van Je Hart - R. van Taizé

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: oktober 2008
BESTANDSGROOTTE: 12,45
ISBN: 9789025956974
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: R. van Taizé

Veel plezier met het gratis lezen van Bidden In De Stilte Van Je Hart R. van Taizé epub boeken

Omschrijving:

In dit boek is een honderdtal korte gebeden van Fr Roger van Taiz pgenomen. In sommige gebeden wordt God geloofd, in andere wordt Hem een vraag voorgelegd. De teksten herinneren ons eraan dat wij allemaal het verlangen naar de gemeen-schap met God kennen. Fr Roger nodigt ons uit te groeien in geloofsvertrouwen. Hij laat ons ontdekken hoe we in de stilte van ons hart kunnen bidden.

...hart. En morgen zal ik weer op U vertrouwen ... BIDDEN - Hoe kun je genieten van gebed? - ONTDEK GOD - De ... ... . Puttend uit eigen ervaringen deelt Elizabeth George haar inzichten, oprechte gebeden en favoriete Bijbelverzen met je, om je te helpen de meest moeilijke dingen van het leven aan te kunnen. Breng haar adviezen beschreven in de uitgave Bidden brengt je hart tot ... 6-apr-2019 - adem Stilte in ... adem Liefde uit ... koester je Hart en bid tot je Ziel ... wat je zoekt vind je hier... Denk aan je veiligheid en gezondheid. W ... Otto Grevink . nl: In de stilte van je hart - preek 17 ... ... ... Denk aan je veiligheid en gezondheid. Was regelmatig je handen en blijf op voldoende afstand van anderen. Er is niets mis met in stilte bidden, zolang je het niet doet uit schaamte om biddend gezien te worden. Misschien is het beste vers om de geldigheid van onuitgesproken gebeden aan te duiden 1 Tessalonicenzen 5:17: "Bid onophoudelijk". Dit kan onmogelijk betekenen dat we constant hardop moeten bidden. In het gebed staat de Bijbel centraal. Je leest en herleest een Bijbelpassage en reflecteert daar is stilte op. Het is bijna een mediterende vorm van bidden, een geestelijke oefening*. Tijdens dit bidden wordt je hart aangesproken en je luistert naar wat God je wil vertellen." Vaak is het moeilijk om woorden te vinden voor je bidden. Het kan ook zonder woorden! Maar vroeg of laat komt toch weer het verlangen op om nieuwe woorden te geven aan je persoonlijke omgang met de Heer. Hieronder tref je gebeden aan uit de christelijke traditie. * Stilte Zolang er nog ergens iemand bestaat… Het gaat niet over het zoeken van de "juiste betekenis" van een psalm of een stukje uit een brief van Paulus. Het gaat wel over het je, in de stilte, laten raken door het Woord. Luisteren, voelen, kijken, smaken van het Bijbelverhaal, en daarbij aandachtig worden voor de bewegingen die dit vertoeven bij het Woord in je hart losmaakt. 29-apr-2015 - Adem stilte in. Adem liefde uit. Koester je hart en bid tot je ziel. Wat je zoekt, vind je hier... In de stilte van je hart Woorden zijn de diepste roerselen uit het hart van jou en mij ze kunnen mensen diep verwonden, veroordelen of maken vrij. Stilte is de plaats in het hart waar alles eens is begonnen daar leidt de Geest ons zacht en stil wordt al het kwaad overwonnen. De tong is…...